Zioła wspomagające aktywność fizyczną

Na zdrowy styl życia składa się szereg ważnych elementów, które wspólnie zapewniają dobrą kondycję oraz wysoki komfort codziennego funkcjonowania. Pośród tych części składowych można wymienić dwie najważniejsze, a zarazem najpopularniejsze, czyli aktywność fizyczną oraz zbilansowaną dietę.

Aktywność fizyczna odnosi się do wszelkiego rodzaju ruchu oraz dyscyplin sportowych, nawet jeśli uprawiane są jedynie amatorsko czy rekreacyjnie. Zbilansowana dieta natomiast to jednocześnie jadłospisy dostosowane do własnych potrzeb kalorycznych, jak i uzupełnione w korzystne dla organizmu mikroelementy znajdujące się chociażby w ziołach i powinny one zainteresować każdego, kto regularnie ćwiczy. Zioła potrawią wspomagać, wzmacniać organizm i przyspieszać jego regenerację. Dzięki temu aktywność fizyczna będzie przychodziła łatwiej, a treningi staną się efektywniejsze.

Zioła dla osób uprawiających sport

Organizm, który regularnie doświadcza wysiłku w postaci ruchu, wykazuje wiele potrzeb. Przede wszystkim powinien być codziennie wzmacniany oraz regenerowany tak, by miał siłę na kolejny trening. Energii do ćwiczeń dostarczamy sobie za pomocą pożywienia, jednakże nie chodzi jedynie o bilans kaloryczny. Równie ważne jest to, czym odżywimy komórki naszego ciała i jakich dostarczymy im składników.

Drugim niezwykle ważnym elementem dla osób uprawiających sport jest niewątpliwie praca nad własną kondycją. To właśnie dzięki dobrej formie fizycznej jesteśmy w stanie pokonywać kolejne bariery i pobijać następne rekordy. Rzecz jasna, im dłużej podejmujemy się jakiejś formy ruchu, tym nasza kondycja staje się lepsza, ale można ją również wspomagać innymi sposobami. Z pewnością jest to zwiększenie pojemności płuc oraz wzmocnienie układu krążenia i serca.

Trzecia ważna składowa to przemiana materii. Zaburzenia metabolizmu nie są przez sportowców, nawet amatorów, mile widziane. Układ trawienia powinien działać bez zarzutów, gdyż tylko wtedy efekty ciężkiej pracy nad własnym ciałem będą widoczne. Przemianę materii przyspiesza oczywiście aktywność fizyczna, ale i w tym przypadku można sobie pomóc innymi sposobami, chociażby stosując kuracje oczyszczające ze złogów i toksyn.

Powyższe informacje pokazują, jak ważne w przypadku zdrowia oraz dobrej kondycji organizmu są działania wielotorowe. Jeśli chce się prowadzić zdrowy tryb życia, nie można skupiać się jedynie na wybranych elementach, a wdrożyć je wszystkie.

Dlatego też, jeśli uprawiamy sport, warto wesprzeć ciało również ziołami. Te, zdawałoby się niepozorne, rośliny mają bowiem wielką moc. Nie tylko wyjątkowo dobrze radzą sobie z różnymi problemami kosmetycznymi czy bólowymi, ale potrafią realnie poprawić nasz stan zdrowotny oraz wzmocnić organizm. Oto wykaz ziół, które powinny zwrócić uwagę osób podejmujących się regularnej aktywności fizycznej.

 

Picie ziół podczas treningu

Picie ziół podczas treningu

Nie ma żadnych wątpliwości, iż odpowiednie nawodnienie organizmu jest niezwykle istotne i to nie tylko w przypadku sportowców. Woda jest naszym życiem, to właśnie z niej składają się w zdecydowanej większości nasze ciała. Dlatego tak istotne jest, by nie dopuszczać do odwodnienia i codziennie przyjmować odpowiednią dawkę wody.

Kwestia przyjmowania płynów powinna zainteresować przede wszystkim osoby ćwiczące intensywnie i regularnie. Podczas każdego wysiłku fizycznego pocimy się, czyli tracimy wodę zawartą w naszym organizmie. Musimy ją uzupełnić przed, w trakcie oraz po treningu. Szczególne zasady dotyczą tej drugiej sytuacji, czyli nawadniania podczas ćwiczeń.

W czasie aktywności fizycznej najlepszą metodą jest przyjmowanie płynów drobnymi partiami – popijając małymi łyczkami. Najlepiej zrobić sobie choćby kilkunastosekundową przerwę w treningu i wtedy uzupełnić płyny w organizmie.

Dodatkowo, pamiętajmy o wykluczeniu wszelkich słodzonych soków i napojów gazowanych. Pijąc tego rodzaju płyny podczas treningu możemy sobie zaszkodzić, nie tylko niwecząc efekty ciężkiej pracy, ale zaburzając poziom cukru w organizmie, a co za tym idzie – zakłócając prawidłowy metabolizm tkanek.

Najpopularniejszym napojem przyjmowanym w czasie ćwiczeń jest woda. Można ją jednak urozmaicić o zioła, tworząc swój własny, wzmacniający napój izotoniczny – wodę ziołową. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie orzeźwiającej mięty, ale także bogatej w sole mineralne pokrzywy, czy wzmacniających liści poziomki. Bardzo dobrym rozwiązaniem są także gotowe mieszanki ziołowe dla osób aktywnych – od EcoBlik.

 

Regeneracja po treningu

Regeneracja po treningu

Regeneracja po treningu jest równie ważna, co odpowiednie do niego przygotowanie. Mięśnie potrzebują odpoczynku, do nadbudowania formy, a cały organizm chwili przerwy od wyczerpujących ćwiczeń. Tutaj zioła również mogą okazać się pomocne.

Są takie grupy roślin, które pozytywnie wpływają na układ nerwowy, ukojenie nerwów oraz poprawę samopoczucia. Picie naparu lub kąpiele z ich udziałem skutecznie odprężają i pozwalają na rozluźnienie mięśni. Dzięki nim organizm odpocznie i nabierze sił do działania. Rośliny te załagodzą także bóle czy pomogą w eliminowaniu stresu.

Zioła, które powinny towarzyszyć regeneracji po treningu to: kurdybanek, ziele dziurawca, przytulia, kwiat rumianku pospolitego, melisa, nagietek, lipa, przywrotnik pospolity, kwiat głogu dwuszyjkowego, nasiona marchwi, macierzanka, lebiodka, dziewanna, jasnota.

Herbaty dla aktywnych

Zdrowy tryb życia to wzięcie pod uwagę wszystkich czynników wpływających na dobrą kondycję i wprowadzenie ich do swojej codzienności. Jednym z takich elementów są z całą pewnością zioła. Te bogate w sole mineralne rośliny wspomagają leczenie wielu różnych dolegliwości, poczynając od bólowych, przez problemy trawienne, aż po kłopoty z zasypianiem, stresem, nerwami. Warto się o tym przekonać i wspomagać swój organizm, nie tylko w czasie treningów fizycznych.

Można skorzystać także z gotowych mieszanek ziołowych dla osób aktywnych EcoBlik.