Aktywność fizyczna, czyli #1z4zasad

Aktywność fizyczna, to naszym zdaniem – obok ekologicznego jedzenia, regeneracji i ograniczenia stresu, podstawowa zasada zdrowego i szczęśliwego życia. Choć wiemy, jak istotną rolę odgrywa, to jednak na co dzień potrafimy znaleźć co najmniej kilka wymówek, aby nie podejmować regularnych treningów. Jak się zmobilizować? Jak zadbać o dobre samopoczucie oraz witalność?

 

Zalety aktywności fizycznej

Trzema najczęściej wymienianymi przyczynami uprawiania sportu są zwykle zdrowie, przyjemność oraz odreagowywanie stresu. Widać więc wyraźnie, iż ćwiczenia wpływają nie tylko na ciało, ale i na ducha – poprawiają samopoczucie, pomagają się zrelaksować i odstresować.

Choć wydawałoby się, że zalety płynące ze sportu są wszystkim bardzo dobrze znane, to jednak najczęściej ograniczamy się tylko do dwóch argumentów – poprawy wyglądu sylwetki oraz ogólnych korzyści dla zdrowia. Tymczasem, zalet aktywności fizycznej jest o wiele więcej!

Sport nie tylko oddziałuje na naszą ogólną kondycję zdrowotną, ale także zapobiega bardzo konkretnym schorzeniom. Dzięki częstej aktywność fizycznej zmniejsza się ryzyko zachorowania na otyłość, choroby układu krążenia, cukrzycę, nowotwory oraz schorzenia związane z mięśniami i układem kostnym. Dodatkowo, ćwiczenia pomagają korygować wady postawy i zwiększają odporność organizmu. Są to więc bardzo wymierne korzyści, pozwalające zadbać o zdrowie i świetną formę.

Co więcej, sport to nie tylko zdrowie ciała. Każda aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na samopoczucie. Udowodniono, że zarówno dorośli, jak i dzieci ćwiczący regularnie – są bardziej pewni siebie, optymistyczniej podchodzą do życia, chętniej pracują w grupie, mają zwiększoną koncentrację i lepiej śpią. Podczas ruchu dodatkowo wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, co sprawia, że czujemy się zrelaksowani, radośni i mniej spięci.

Między innymi, również z tego powodu, coraz częściej pojawiają się siłownie na świeżym powietrzu. To świetne rozwiązanie zarówno dla pełnowymiarowego treningu, jak i pomocniczo dla biegaczy – w celu zrobienia małego kardio lub rozciągania. To również idealne miejsce do spędzenia czasu podczas rodzinnego spaceru. Ruch to zdrowie!

Jazda na rowerze

 

Jak znaleźć chwilę na trening?

Znalezienie czasu na sport nie jest aż tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy spełnienie kilku drobnych warunków i zbudowanie w sobie dosłownie paru pożytecznych nawyków, a czas i energia na trening pojawią się same.

* zacznij od ulubionych form aktywności – takich, które sprawią ci przyjemność. Wskakując na głęboką wodę, prawdopodobnie szybko się zniechęcisz, a wymówki będą ciężkie do przezwyciężenia.

* planuj i zapisz sobie trening w kalendarzu, dzięki temu unikniesz pomijania go w grafiku

* spróbuj do minimum ograniczyć czas spędzany przed telewizorem i na portalach społecznościowych. Na pewno ugrasz w ten sposób co najmniej 10 minut. Możesz też połączyć dwie aktywności i na przykład ćwiczyć przed telewizorem – nie zorientujesz się nawet, jak szybko i przyjemnie minie ci czas.

* pamiętaj o regularnych posiłkach i prawidłowym nawodnieniu organizmu w ciągu dnia – niedożywiony i odwodniony organizm nie tylko uzyska słabsze osiągi i gorzej  oraz wolniej się regeneruje między treningami, ale przede wszystkim – będzie osłabiony. Ciężko go wówczas zmotywować do jakiejkolwiek aktywności fizycznej.

* siłownia, to nie jedyne miejsce na aktywność fizyczną – trening wykonany w domu, bez konieczności wychodzenia, również świetnie spełni swoją rolę!

* regularne trenowanie porządkuje nasze życie i dodaje energii – poświęć czas w ciągu dnia na aktywność, a pozostałe rzeczy będziesz robić szybciej i sprawniej – automatycznie zyskując czas na kolejne treningi

Efekty

Nawet najmniejsza aktywność fizyczna, po pewnym czasie przyniesie efekty – wysmukli sylwetkę i wzmocni mięśnie. Dodatkowo, ćwiczenia pozytywnie wpływają również na skórę i włosy. Podczas ruchu zwiększa się przepływ krwi, która transportuje tlen i substancje odżywcze. Dzięki temu, skóra staje się bardziej jędrna i odżywiona, a cera promienieje!

Owszem – najtrudniej jest zacząć i przekonać się do rozpoczęcia regularnej aktywności fizycznej. Jej zalet jest jednak tyle, że będziesz żałować za rok, że nie zacząłeś dzisiaj. Nie czekaj – dbaj o siebie!

PODZIEL SIĘ