Pestki dyni – smaczne i zdrowe

Dynię ceni się głównie za walory smakowe i chętnie wykorzystuje do przygotowywania pysznych rozgrzewających zup, sosów makaronowych, sałatek i przetworów. Warto jednak zwrócić uwagę na jej pestki, ponieważ to one są prawdziwą bombą witaminowo-minerałowa!

Codzienna dawka zdrowia

W pestkach dyni znajdziemy duże dawki niektórych cennych minerałów i witamin, w tym magnezu, manganu, fosforu, cynku, witaminy E oraz niacyny (witaminy B3). Dzięki tak korzystnej zawartości dobrych dla organizmu związków, pestki dyni wykazują wiele prozdrowotnych właściwości.

Nienasycone kwasy tłuszczowe

Zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe wspomagają układ naczyniowo-sercowy i pomagają zapobiec jednej z chorób cywilizacyjnych, czyli miażdżycy. Cynk to minerał cenny dla kobiet i mężczyzn. Poprawia wygląd cery, wzmacnia włosy i paznokcie, ale jednocześnie zwiększa żywotność plemników i wpływa na lepszą sprawność seksualną. Witamina C przyczynia się do wzmocnienia odporności organizmu, natomiast witaminę E jest silnym przeciwutleniaczem, walczącym z wolnymi rodnikami oraz procesami starzenia. W ten sposób zapobiega nowotworom.

Smaczne i zdrowe

Pestki dyni dodaje się do mieszanek bakaliowych, musli i innych płatków. Są często posypkami bądź składnikami chlebów. Mogą również stanowić przekąskę samą w sobie lub po podprażeniu być dodane do sałatek.

 

PODZIEL SIĘ