Nasiona słonecznika – zdrowe pestki

Nasiona są najcenniejszą częścią słonecznika. Bogate w zdrowe tłuszcze, pozwalają między innymi na wytworzenie oleju słonecznikowego – który ceni się za smak i wysoką zawartość kwasów wielonienasyconych.

Witamina E

Nasiona zawierają wartościowe mikroelementy, w tym niezwykle korzystną dla zdrowia i urody witaminę E, zwaną również witaminą piękna i młodości. Zwalcza ona wolne rodniki, opóźniając w ten sposób procesy starzenia, nawilża skórę, poprawia kondycję włosów i paznokci, jest ważnym składnikiem walki o gładką i jędrną cerę.

Magnez

Ponadto w słoneczniku znajdziemy również spore ilości magnezu, pierwiastka potrzebnego dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Jego niedobór może powodować senność, bóle głowy, problemy z koncentracją, skurcze, a także uczucie ciągłego przemęczenia. Magnez obniża ciśnienie krwi i pozytywnie wpływa na jej przepływ, więc zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału lub udaru.

Witaminy z grupy B

Nasiona słonecznika zawierają witaminy z grupy B, podobnie jak magnez pomocne w przypadkach osłabienia psychicznego i fizycznego, witaminę A pozytywnie wpływającą na wzrok, żelazo, wapń, potas czy cynk. Są więc kopalnią dobrych dla organizmu mikroelementów, naturalną i łatwo dostępną metodą na wiele dolegliwości.

Popularne pestki można dodawać do musli, płatków, koktajli, placuszków, naleśników, a podprażone także do pysznych sałatek. Nadają potrawom ciekawy smak, a same mogą stanowić pyszną przekąskę.

 

Sprawdź, jak ważne w diecie są zdrowe tłuszcze.