Jak zadbać o piękną skórę i mocne paznokcie?

Naturalne piękno to coś, z czego każda kobieta powinna być dumna. Nie tylko dodaje pewności siebie, ale także informuje o aktualnym stanie zdrowia. Piękna cera i mocne paznokcie to nie tylko więc atrybuty urody, ale także sygnał, że nasz organizm funkcjonuje prawidłowo. Jak więc o siebie zadbać, aby zachwycać zdrowiem i urodą?

Dieta i stres

Stan skóry i paznokci jest odbiciem tego, co dzieje się wewnątrz nas. Nie ma co liczyć na lśniące włosy i nierozdwajające się paznokcie, jeżeli nie dostarczamy organizmowi właściwych składników odżywczych. Niewłaściwa, zbyt uboga w składniki dieta –  prowadzi do niedoborów mikro- i makroelementów w organizmie. W znacznym stopniu przekłada się to na wygląd naszego ciała.

Na nasz zewnętrzny wygląd wpływ będzie miał także prowadzony styl życia. Brak snu, długotrwałe funkcjonowanie w stresie i pod presją nie są naszymi sprzymierzeńcami. Czas o siebie zadbać!

Promienna cera

Aby cieszyć się piękną cerą powinniśmy zadbać o to, aby nasza dieta była bogata przede wszystkim w siarkę,  kwas foliowy i cynk, ale także witaminy A, C, E i K.

Kwas foliowy, który znajdziemy w zielonych warzywach (zielona soczewica), zapobiegnie ziemistemu odcieniowi skóry i przywróci jej naturalny blask. Siarka, którą znajdziemy między innymi w czosnku i cebuli oraz cynk, którego źródłem są orzechy i pestki dyni, pomogą uporać się z trądzikiem. Jeżeli zauważamy pierwsze zmarszczki, sięgnijmy po czarne porzeczki i kiełki pszenicy. Te pierwsze, będące bogatym źródłem witaminy C, wspomagają ujędrnianie skóry, ponieważ stymulują proces wytwarzania kolagenu. Te drugie, jako bogate źródło witaminy E, odżywią skórę zapobiegając przedwczesnym procesom jej starzenia.

Mocne paznokcie

Niewłaściwa dieta przekłada się również na złą kondycję płytki paznokci. Niedobory wapnia, żelaza czy krzemu – prędzej czy później dadzą o sobie znać sprawiając, że paznokcie zaczną się łamać i rozdwajać. Aby zapobiec takiej sytuacji włączmy do diety jarmuż i natkę pietruszki, które jako źródło wapnia uchronią paznokcie przed łamaniem.

Brak magnezu, który również ma znaczny wpływ na osłabienie płytki, uzupełnimy sięgając po zielone warzywa liściaste. Powinny o tym pamiętać szczególnie osoby, które żyją w długotrwałym stresie, ponieważ są one bardziej narażone na utraty tego pierwiastka. Szpinak i suszone śliwki uzupełnią niedobory żelaza i sprawią, że nasze paznokcie przestaną się rozdwajać. Takie same działanie ma cynk.

Jeżeli borykamy się z problemem plam i bruzd, może być to oznaka niedoborów witamin z grupy B. Skutecznym sposobem na uzupełnienie braków będzie włącznie do diety warzyw strączkowychproduktów pełnoziarnistych i drożdży. Nie zapominajmy również o krzemie, który pomaga wzmocnić i odbudować płytkę. Znajdziemy go w marchwi i burakach, ale także w kaszy jaglanej, która wyróżnia się na tle innych kasz bardzo wysoką zawartością krzemionki. Dodatkowo ma właściwości alkalizujące, które pomagają utrzymać prawidłowe PH organizmu i wspomagają proces jego oczyszczania. Jest to cenna wskazówka dla osób spożywających duże ilości mięsa, czy pijących kawę – zarówno czerwone mięso, jak i kawa zakwaszają organizm.

Pielęgnacja

Aby cieszyć się naturalnym pięknem należy działać zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Znaczenie ma więc zarówno nasza dieta, jak i sposoby, w jaki chronimy dłonie i cerę. Doskonałym zabiegiem jest maseczka z siemienia lnianego.

Aby przygotować kleik, w którym namoczymy dłonie, należy zagotować siemię lniane w niewielkiej ilości wody – aż do powstania zawiesiny, a następnie po ostygnięciu zanurzyć w niej ręce. Taka kuracja, przy regularnym stosowaniu, wzmocni paznokcie i zapobiegnie ich rozdwajaniu.

Jako maseczkę dla dłoni można też stosować mieszankę ze startego ogórka, jabłka i soku z cytryny, które nie tylko wzmocnią paznokcie, ale również pomogą nam delikatnie rozjaśnić płytkę.

Do najpopularniejszych domowych sposobów na piękną skórę należy kąpiel rumiankowa. Rumianek ma nie tylko właściwości łagodzące, ale także przeciwzapalne. Sprawi, że skóra stanie się miękka oraz przyspieszy gojenie się blizn i zadrapań. Kąpiel w naparze z rumianku powinna trwać około 15 minut. Im częściej z niej skorzystamy, tym szybciej poczujemy, że nasza skóra staje się jedwabiście gładka.

Świetnie sprawdza się także maseczka miodowa. Do jej przygotowania potrzebujemy 3 łyżki miodu, 3 łyżki śmietany oraz 2 żółtka. Całość należy wymieszać oraz nałożyć na skórę na około 20-30 minut. Taka maseczka ma właściwości odżywcze, ale także bakteriobójcze, dlatego polecana jest szczególnie dla osób, które walczą z niedoskonałościami cery.

Zioła oraz herbatki ziołowe to idealne dopełnienie domowego SPA – sprawdź jak przygotować idealną kąpiel ziołową.

 

PODZIEL SIĘ